تنگه بنو لمزان

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

تنگه بنو لمزان

۷۴ بازديد

تنگه بنو لمزان یکی از بی نظیر تزین جاذبه های گردشگری در ایران است. تنگه بنو لمزان در استان هرمزگان قرار دارد و به دلیل چشم انداز و آب و هوای خوبش، گردشگران و مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. این تنگه متفاوت تر از بقیه ی جاذبه های دیدنی می باشد و شهرت و محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. البته ناگفته نماند این خطرات این تنگه کم نیست و شنا کردن در آن ممنوع اعلا شده است. شهر لمزان که این تنگه در آن قرار دارد، از چند ده و روستا تشکیل شده است. در این مقاله قصد دارم همه چیز را در مورد تنگه ی بنو لمزان بازگو کنم. پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

تنگه بنو لمزان کجاست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردم، این تنگه در استان هرمزگان قرار دارد. برای دسترسی به این تنگه ابتدا باید خود را به بندر لنگه برسانید، سپس به شهر مهران بروید. شهر لمزان در مرکز شهر مهران قرار دارد. جاده ی  این تنگه از بندر لنگه خاکی می باشد و در نزدیکی روستای کنچی و در 5 کیلومتری روستای لمزان قرار دارد. برای رسیدن به این تنگه باید مسیری را پیاده روی کنید. پیمایش این مسیر حدود 20 دقیقه به طول می انجامد. این تنگه از شرق با پدل، از غرب با کنار زرد، از جنوب با رودخانه مهران و از شمال با کوه ببیان همسایگی دارد. همچنین فاطله این تنگه تا شهر بستک، 90 کیلومتر است.

درباره سفر به تنگه بنو لمزان

این تنگه در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. به همین علت، پیمایش این مسیر بدون استفاده از تجهیزات امکان پذیر نیست. به علت سختی مسیر و قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی، هیچ گروه نجاتی در این تنگه وجود ندارد. به این دلیل می گویم خطرناک است که هر کسی نمی تواند مسیر سخت این تنگه را بپیماید. به همین علت اگر فکر می کنید از پس عبور از این تنگه و شنا کردن در آن بر نمی آیید، به این تنگه نروید. اما اگر خیلی دوست دارید از این تنگه دیدن کنید، می توانید با افرادی ماهر و خبره از زیبایی های آن لذت ببرید.

توصیف تنگه بنو لمزان

آب این تنگه به شدت شور است و به همین دلیل، کشاوردی در این منطقه رواج ندارد. آبی که در طول تنگه جاری است ، از داخل 12 آبگیر عبور می کند و همین مساله زیبایی این تنگه را دو چندان می کند.

خطرات تنگه بنو لمزان

همانطور که در بالا نیز اشاره کردم، شنا کردن در این جاذبه گردشگری ممنوع است. علت هم این است که صخره های این تنگه بسیار بلند است و همچنین آبگیر های زیادی در آن وجود دارد. همچنین در سال های گذشته فردی در این آبگیر، غرق شد و از آن موقع شنا در این تنگه ممنوع اعلام شد. علاوه بر این به علت کوهستانی بودن این منطقه اگر اتفاقی برایتان بیافتد امکان نجات شما به راحتی میسر نیست. زیرا نمی شود از طریق بالگرد های هلال اهمر نیز نمی شود اقدامی انجام داد. تنها راه، راه زمینی است که ممکن است ساعت ها طول بکشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.