دریاچه کیو کجاست؟

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

دریاچه کیو کجاست؟

۳۱ بازديد

دریاچه کیو جزو شناخته شده ترین دریاچه های ایران است. به عبارتی دیگر کمتر کسی است که نام دریاچه کیو به گوشش نخورده باشد. این دریاچه زیبا و بزرگ در استان لرستان قرار دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های تفریحی میان اهالی این استان می باشد. این دریاچه با امکانات زیادی که دارد مکان مناسبی برای استراحت کردن و فاصله گرفتن از مشغله های فکری می باشد. در این مقاله قصد دارم تمام نکات مربوط به این دریاچه و امکانات آن را بازگو کنم.

 

دریاچه کیو کجاست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردم ، این دریاچه در استان لرستان و شهر خرم آباد قرار دارد. برای دسترسی به این دریاچه باید خود را به مرکز شهر خرم آباد برسانید. سپس از طریق بلوار جام جم به بلوار زند بروید. در نهایت از طریق بلوار ولیعصر، ورودی این دریاچه را مشاهده می کنید.

کلمه ی کیو به چه معناست؟

اهالی این شهر این دریاچه را با نام دیگری نیز صدا می کنند. کلمه ی کیو در زبان لری به معنای رنگ کبود و آبی تیره می باشد. در واقع در برخی از فصول آب این دریاچه کاملا پر می باشد و بیشترین عمق خود را پیدا می کند. به همین علت نام آنرا کیو گذاشتند که به معنای به رنگ کبود می باشد.

درباره دریاچه کیو

این دریاچه زیبا وسعت بسیار زیادی دارد. در حقیقت وسعت آن حدود 7 هکتار می باشد. همچنین عمق آن در ناحیه های مختلف و روز های مختلف سال متفاوت است. اما به طور میانگین این دریاچه عمقی حدود 3 تا 7 متر دارد. این دریاچه طبیعی از طریق چشمه هایی که در آن وجود دارد پر آب می شود. جالب است بدانید تا سال 1389 آب این دریاچه در فصل پاییز خشک می شد. و در فصول بعد ، دوباره پر آب می شد. اما چند سال پیش ، طی انجام فعالیت هایی ، آب چشمه ای که در زیر قلعه فلک الافلاک قرار دارد به این دریاچه هدایت شد. در نتیجه از آن موقع تا کنون دریاچه کیو در تمام فصول سال پر آب است.

امکانات دریاچه کیو

در این دریاچه امکانات زیادی تعبیه شده است. به علت قرار گرفتن این دریاچه در کنار پارک کیو، محیط مناسبی برای پیک نیک کردن فراهم شده است. به علت وجود فضای سبز ، چشم انداز زیبایی اطراف این دریاچه را فرا گرفته است و همین موضوع سبب می شود تا نشستن در این فضای سبز و استفاده از سکوت آن نیز آرامش بخش و لذت بخش باشد.

در این دریاچه تفریحات آبی نیز امکان پذیر است. برای قایق سواری هم می توانید از قایق موتوری استفاده کنید و هم از قایق پدالی. از دیگر تفریحات آبی در این دریاچه می توان به جت اسکی اشاره کرد. البته نا گفته نماند که هزینه استفاده از جت اسکی در این دریاچه نسبتا مناسب است و پیشنهاد می کنم از این امکانات دریاچه استفاده کنید. یکی از تفریحات آبی جذاب در دریاچه کیو ، جت بات است. جت بات همانند قایق است اما با این تفاوت که از سطح آب کمی ارتفاع دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.