آیا تا به حال به شیطان کوه رفته اید؟

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

آیا تا به حال به شیطان کوه رفته اید؟

۷۸ بازديد

به جرات می توان گفت شیطان کوه جزو زیبا ترین جاذبه های دیدنی در شمال کشور است. این کوه سرپوشیده از درختان سرزنده و زیبایی است که جلوه ی ویژه ای به کوه بخشیده است. سالانه افراد زیادی برای بازدید از این جاذبه طبیعی به مناطق شمالی سفر می کنند و اوقات خوشی را در آن سپری می کنند. شمال کشور فقط دریایش نیست. بلکه جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد که شیطان کوه نیز یکی از آنهاست. پیشنهاد می کنم حتما به این جاذبه دیدنی سر بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. در این مقاله قصد دارم همه چیز را در مورد این کوه و امکانات و نحوه دسترسی به آن بازگو کنم.

 

شیطان کوه کجاست؟

این جاذبه دیدنی در ایتان گیلان و در شهر لاتهیجان قرار دارد. برای دسترسی به این کوه ابتدا باید خود را به رشت برسانید. از شهر تهران تا رشت حدود 330 کیلومتر فاصله است. سپس از رشت به سمت لاهیجان حرکت کنید و پس از رسیدن به این شهر شیطان کوه را مشاهده خواهید کرد. این کوه از تمامی نقاط لاهیجان قابل مشاهده است.

توصیف این جاذبه دیدنی

پس از رسیدن به این کوه و پارک کردن وسیله نقلیه تان باید بار خود را ببندید. از پایین این کوه تا نوک قله ، درختان زیادی روییده اند و تمام کوه سرپوشیده از درخت است. باید از پایین این کوه مسیر پیاده روی خود را شروع کنید و از میان درختان عبور کنید تا به قله برسید. بالای شیطان کوه ، بام سبز لاهیجان قرار دارد که از آن بالا می توانید تمام شهر را مشاهده کنید. آرامش و چشم انداز این منطقه افراد بسیاری را ترغیب می کند تا مسافت های طولانی را برای دسترسی به این کوه و بازدید از جاذبه های آن طی کنند.

امکانات

در این کوه ، امکانات رفاهی و تفریحی زیادی وجود دارد که تمامی آنها برای رفاه بازدید کنندگان تعبیه شده اند. در ادامه برخی از این جاذبه ها را ذکر کرده ام.

تله کابین

اگرچه می توانید تمام مسیر را پیاده طی کنید ، اما تله کابین نیز لذت های خودش را دارد. گذر از میان ابر ها و تماشای چشم انداز زیبای این منطقه بسیار لذت بخش است و تمام خستگی ها را از ذهن آدم پاک می کند.

استخر

 در دامنه های شیطان کوه استخر بسیار بزرگی وجود دارد. این استخر به دستور شاه عباس احداث شد و تا کنون نیز باقی مانده است. وسعت این استخر 17 هکتار می باشد.

آبشار

یک آبشار مصنوعی در این کوه تعبیه شده است که جلوه زیبایی به کوه بخشیده است. آب این آبشار از استخری که در دامنه کوه وجود دارد تامین می شود و پس از جاری شدن از کوه ، توسط حوضچه هایی به سمت استخر هدایت می شود.

بهترین زمان بازدید از شیطان کوه

همانطور که مشخص است این جاذبه دیدنی در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. در نتیجه بهترین فصل سفر و بازدید از این مجموعه بهار و تابستان است. اما لازم به ذکر است که پاییز های این منطقه نیز بی نظیر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.