بازار تجریش، یکی از زنده ترین بازارهای تهران

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

بازار تجریش، یکی از زنده ترین بازارهای تهران

۲۲ بازديد

در هر کجای ایران که زندگی کنید، حتما نام بازار تجریش را شنیده اید. این بازار تاریخی و معروف در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد و افراد بسیار زیادی برای خرید های خود به آن می روند. در این بازار مفازه ها و دکان های زیادی وجود دارد که هر کدام رنگ متفاوتی دارد و جلوه زیبایی به این بازار می بخشد. هرساله توریستان و گردشگران زیادی به تهران سفر می کنند و بازدید از این جاذبه دیدنی را در برنامه های خود قرار می دهند. در این مقاله قصد دارم همه چیز را درباره بازار تجریش و زیبایی های آن بیان کنم. در نتیجه اگر قصد سفر به تهران را دارید و یا قصد بازدید از این بازار تاریخی را دارید این مقاله را مطالعه کنید.

 

بازار تجریش کجاست؟

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره کردم این بازار در منطقه شمالی تهران و در شمیرانات واقع شده است. در واقع موقعیت مکانی دقیق این بازار در کنار امام زاده صالح می باشد. برای دسترسی به این بازار می توانید خود را به خیابان ولی عصر برسانید و سپس در میدان تجریش این بازار را مشاهده خواهید کرد. ورودی این بازار در حد فاصل بین میدان قدس و تجریش قرار دارد.

قدمت بازار تجریش

نقل قول های متفاوتی در مورد قدمت این بازار وجود دارد. به گفته مغازه داران این بازار، قدمت این بازار به بیش از 100 سال می رسد. اما با بررسی برخی از قسمت های این بازار، مشاهده شد که قدمت آن حتی بیشتر از این ها نیز می باشد. اما مدارک دیگری نیز وجود دارد که نشان دهنده قدمت چند صد ساله این بازار می باشد. دانشمندان با بررسی تکیه ای که در این بازار قرار دارد، دریافتند که قدمت آن به دوران قاجاریه بر می گردد.

یعنی می توان گفت این تکیه در زمان قاجار ساخته شده و بالغ بر 200 سال قدمت دارد. در حقیقت یکی از قدیمی ترین تکیه های تهران به حساب می آید.

توصیف بازار تجریش

این بازار از میدان تجریش تا میدان قدس کشیده شده است. به همین سبب ورودی های زیادی دارد. یکی از این ورودی ها از امام زاده صالح می باشد. از ویژگی های این  بازار می توان به سرپوشیده بودن آن اشاره کرد. به این بازار که بورید افراد مسن زیادی را مشاهده خواهید کرد که در این بازار مشغول خرید هستند. در حقیقت این بازار خاطره های زیادی را برای قدیمی های تهران ساخته است.

در داخل بازار تجریش که قدم بزنید مشاهده خواهید کرد که در وسط محوطه آن، سکویی بزرگ قرار دارد. در ماه محرم این سکو، محل برگزاری تعزیه های امام حسین می باشد. افراد زیادی به این بازار می آیند و شاهد این عزاداری می شوند. طول این بازار به 700 متر می رسد و در طول این مسیر دکان ها و مغازه های بسیار زیادی وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت که بازار تجریش ، با بازار بزرگ تهران در رقابت است. اما در حقیقت باید بگویم که بعد از بازار 15 خرداد و بازار بزرگ تهران، دومین بازار پر جمعیت و پرطرفدار در تهران است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.