آبشار شوی

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

آبشار شوی

۳۱ بازديد

آبشار شوی یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاذبه های دیدنی در ایران است. آبشار شوی بزرگ ترین آّشار طبیعی ایران و خاورمیانه است. ارتفاع این آبشار بالغ بر 85 متر و عرض آن 70 متر می باشد.

 

آبشار شوی کجاست؟

این آبشار زیبا و دیدنی در مر استان لرستان و خوزستان قرار دارد. موقعیت مکانی آن طوری است که افراد استان لرستان این آبشار را جزو دارایی های شهر خود می دانند. اما به طور کلی این آبشار در نزدیکی شهر دزفول قرار دارد. در 100 کیلومتری این شهر ودر شهر سردشت، روستایی به نام روستای شوی قرار دارد و این آبشار در ارتفاعات روستای شوی قرار دارد.

آبشار سنگ مار

در نزدیکی این آبشار یک آبشار دیگر وجود دارد که سنگ مار نام دارد. در حقیقت با پیاده روی حدود نیم ساعت از آبشار اصلی، به این آبشار می رسید. مسیر دسترسی به این آبشار دوم کمی سخت است. اما پس از رسیدن به این آبشار متوجه می شوید که سختی راه، ارزش دیدن این چشم انداز را داشت.

دانستنی ها

در واقع آبشار شوی از کوهی به نام چورویک سرچشمه می گیرد. مبدا این آبشار از درون یک غار شروع می شود و تا پایین کوه ادامه پیدا می کند. همانطور که گفتیم این آبشار از یکی از کوه های موجود در رشته کوه زاگرس نشات می گیرد. این رشته کوه به دلیل اینکه همیشه سفید پوش است و بارندگی در آن زیاد صورت می گیرد رود های پر آبی دارد. این آّشار نیز همیشه جاری بوده و چشم انداز بی نظیرش بازدید کنندگان و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند.

سرعت آب این آبشار به قدری زیاد است که سنگی که روی آن فرود می آید کاملا صیغلی شده و به صورت پله ای در آمده است. این آبشار در اطراف خود طبیعت بی نظیری را ایجاد کرده و منظره ای منحصر به فرد را به وجود آورده است. درختان در این منطقه انواع مختلفی از جمله: بید، مو، بلوط، افرا، زبان گنجشک، انجیر، کیکم و ... دارند. علاوه بر این، در این آبشار یک گیاه با خاصیت دارویی، به صورت خود رو می روید. همچنین حیوانات مختلفی نیز در نزدیکی آبشار شوی زندگی می کنند. از جمله: بز، پلنگ، کل، سمندر ایانی و خرس.

بهترین زمان سفر به آبشار شوی

از آنجایی که این آبشار در جنوب کشور و در اوایل استان خوزستان قرار دارد، در بیشتر اوقات آب و هوای این منطقه گرم است. در نتیجه بهترین زمان برای سفر به این جاذبه دیدنی در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار می باشد. در حقیقت بهترین زمان در ماه های اسفند و فروردین است. زیرا در این ماه ها، آب آبشار در بهترین میزان خود قرار دارد.

دسترسی

برای دسترسی به آبشار شوی 2 راه وجود دارد. راه اول با استفاده از وسیله نقلیه امکان پذیر است. برای دسترسی به این آبشار ابتدا باید خود را به شهر دزفول برسانید و سپس باید در جاده شیهون، در 5 کیلومتری منطقه گوشه یا پیر از خروجی خارج شوید. در انتهای این جاده باید وسیله نقلیه خود را پارک کرده و ادامه مسیر تا آبشار را در 2 ساعت پیاده روی طی کنید.

راه دوم برای دسترسی به این آبشار استفاده از حمل و نقل ریلی است. شما اید در ایستگاه تله زنگ از قطار پیاده شده و مسیری 10 کیلومتری را طی کنید. در حقیقت دسترسی به آبشار شوی از این را کمی سخت تر است و بیشتر افراد از راه اول برای رسیدن به آبشار استفاده می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.