روستای آلاشت

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

روستای آلاشت

۳۳ بازديد

روستای آلاشت سواد کوه یکی از زیبا ترین وسرسبز ترین جاذبه های دیدنی در ایران است. روستای آلاشت سواد کوه که اهالی آن به این روستا اِلاشت نیز می گویند به معنای آشیانه عقاب است. این روستا در نزدیکی پل ورسک قرار دارد و به دلیل جمعیت کمش مناطق بکر و دست نخورده زیادی دارد. این منطقه دیدنی به دلیل زیبایی خاصی که دارد در گذشته محل اقامت رضا پهلوی بوده است.

 

روستای الاشت کجاست؟

روستا یا ییلاق آلاشت در استان مازندران واقع است. برای دسترسی به این روستا ابتدا باید خود را به نزدیکی سواد کوه و پل ورسک برسانید. سپس در این مناطق تابلوهایی برای نشان دادن محل دقیق این روستا وجود دارد. ییلاق آلاشت در فاصله 237 کیلومتری از تهران قرار دارد.

توصیف این ییلاق

همانطور که گفتیم به علت بکر بودن این منطقه، طبیعت بی نظیری آنجا را فرا گرفته است. همین موضوع گردشگران بسیاری را به این جاذبه دیدنی می کشاند. این ییلاق که به پارک جنگلی نیز معروف است چنان منظره بی نظیری دارد که اغلب گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند، حداقل یک روز را در این مکان سپری می کنند.

 این ییلاق به دلیل اینکه در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد اکثرا در میان ابر ها قرار دارد و همین مساله زیبایی این منطقه را دوچندان می کند. اگر بر فراز این کوه بایستید، تا چشمتان کار کند سرسبزی و پوشش گیاهی می بینید. در این منطقه درختان سیب، آلو و گیلاس جذابیت های این جاذبه را بیشتر می کند.

موزه مردم شناسی آلاشت

همانطور که گفتیم رضا شاه در این منطقه زندگی می کرده است. اگر به عقب برگردیم، پدر رضا شاه در این منطقه زندگی می کرد و در نتیجه رضا شاه نیز در این منطقه به دنیا آمد. امروزه این محل را تبدیل به موزه مردم شناسی کرده اند و توریستان و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند تا از جذابیت های این منطقه و همچنین موزه بازدید کنند.

رصد خانه آلاشت

در انتهای خیابان اصلی این روستا، یک رصد خانه وجود دارد که به رصد خانه آیت الله مازندرانی معروف است. در این رصد خانه دو عدد تلسکوپ وجود دارد. جالب است بدانید که این رصد خانه با همین امکانات کم تنها رصد خانه در شمال کشور است. در سه طرف این رصد خانه پرتگاه می باشد و همچنین یک طرف آن را کوهستان فرا گرفته است.

بهترین زمان سفر به روستای آلاشت چه زمانی است؟

به دلیل اینکه این روستا در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، سفر به این جاذبه دیدنی در فصول سرد سال توصیه نمی شود. بهترین زمان بازدید از این جاذبه دیدنی، در فصول گرم سال، به ویژه فصل تابستان و مرداد ماه است. در این فصل آب و هوا کاملا مطلوب، پوشش گیاهی سرسبز و علاوه بر اینها، میوه های تابستانی روی درختان کاملا رسیده است و شما می توانید نهایت لذت را در این جاذبه ببرید.

نکات مهم برای سفر به روستای آلاشت

اگر قصد دارید در این منطقه بمانید و حداقل  یک روز را سپری کنید به یاد داشته باشید که آب و هوای این منطقه در شب ها بسیار سرد است. در نتیجه حتما همراه خود تجهیزات مناسب را به همراه داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.