آبشار آب پری

به وبلاگ تهران نیوز خوش آمدید. در این وبلاگ می توانید مقالات و اخبار مهم را در یافت کنید.

آبشار آب پری

۳۷ بازديد

آبشار آب پری یکی از پدیده های طبیعی در شمال کشور می باشد. آبشار آب پری جزو زیبا ترین و عجیب ترین آبشارها است که بسیاری از گردشگران و توریست های برای دیدن آن به مازندران سفر می کنند. عجیب بودن این آبشار به این دلیل است که این پدیده طبیعی یک آبشار است، اما شبیه آبشار نیست. در ادامه همه چیز را درباره این آبشار بیان می کنیم.

 

آبشار آب پری کجاست؟

این آبشار زیبا و دیدنی در جنگلی در استان مازندران واقع است. برای دسترسی به این آبشار ابتدا باید به شهر رویان بروید. این شهر از نور حدود 5 کیلومتر فاصله دارد. پس از رسیدن به شهر رویان، به سمت جنوب این شهر حرکت کنید و مسیری در حدود 8 کیلومتر را طی کنید. در طول مسیر از روستاهای بسیاری گذر می کنید و علاوه بر آن، از منظره بی نظیر جاده دیدن کنید. گاهی اوقات مه غلیظ این جاده را فرا می گیرد و این منظره را بسیار دیدنی می کند. در نهایت به جنگل رویان می رسید. پس از رسیدن به این جنگل باید حدود 5 دقیقه پیاده روی کنید تا به آبشار برسید.

توصیف آبشار آب پری

همانطور که گفتیم این آبشار هیچ شباهتی به آبشار ندارد. علت هم این است که در طول سالیان دراز، رانش زمین این منطقه را به این شکل در آورده است. تمام آبشار های دنیا از شیب 90 درجه کوه به پایین می آیند. این آبشار از قسمت های مرتفع کوه به آرامی به سمت پایین حرکت می کند و مسیری حدود 19 کیلومتر را با شیب ملایم به پایین می آید. همین ویژگی ها است که این آبشار را از دیگر آبشار های ایران و جهان متمایز می کند. شیب ملایمی که آبشار دارد سبب شده تا تمام بازدید کنندگان به راحتی از آن بالا بروند. در حقیقت هرچه بیشتر از آن بالا بروید، و از شلوغی این منطقه و تراکم جمعیت دور شوید، بیشتر می توانید از زیبایی های آبشار آب پری لذت ببرید.

امکانات

به دلیل استقبال زیادی که از این آبشار می شود، امکانات نسبتا مناسبی در این منطقه ایجاد شده است. در این منطقه سرویس بهداشتی وجود دارند و نیازی نیست بازدید کنندگان نگرانی خاصی راجع به این مساله داشته باشند. همچنین آلاچیق هایی در کنار آبشار آب پری تعبیه شده است که مسافران می توانند در آن پیک نیک کنند و اوقات خوشی را بگذرانند. علاوه بر این ها، در نزدیکی آّشار، یم زمین بازی برای کودکان ساخته شده است تا آنها بتوانند اوقات خود را در آنجا سپری کنند.

رستوران هایی در اطراف آبشار آب پری وجود دارد که غذاهای خوشمزه ای سرو می کنند. همچنین چند خانم شمالی در این منطقه مشغول پختن نان هستند. خوردن چای داغ و نان محلی در کنار این آبشار یکی از لذت هایی است که نباید از دست بدهید. یک دکه هم وجود دارد که میرزا قاسمی می فروشد. به طور کلی انواع و اقسام خوردنی ها در محوطه آبشار وجود دارد و تمامی امکاناتی که یک مسافر به آن نیاز دارد در این مکان تعبیه شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.